PDA

View Full Version : [Sweden]


Tussan
May 23 2009, 09:43 AM
Hejsan alla Farmare!!

Jag önskar oxå att vi hade en egen tråd, så jag startar en :)
Hoppas fler skriver här oxå, så vi får en egen prathörna..

Är det fler än jag som tycker det går segt och att man tappar kontakt med servern?

Såg oxå att tråden för Blommor var stängd för vidare diskussion, men vi får hoppas trots att det stått så i ca 4 veckor nu, att dom skall öppna om ca 2 veckor.. Men enligt den tråden är dom inte klara efter den upgradering som var då, det krånglar ännu med att få allt att fungera.

Mvh Tussan

Tussan
May 23 2009, 10:00 AM
Lägger till lite mer INFO!!

Some users are reporting errors connecting to FarmTown. We've noticed that most reports are from users who connect through RoadRunner, Time Warner Cable or Brightstar, and are located in Florida and Texas.

We are still researching this, so far the issue seems to be on RoadRunner's DNS servers.
If you cannot access our main site at http://slashkey.com, but can access it this way: http://174.37.44.194/, then you are being affected by this issue.

Ulrika
May 23 2009, 10:08 AM
Ja, en bra idé med en svensk tråd :-)

Härligt att se att det finns svenskar här också!

Jag har träffat en hel del norrmän och en eller annan dansk på marknaden, men änsålänge har jag inte träffat en enda svensk där.

---
Hälsningar Ulrika

Tussan
May 23 2009, 01:22 PM
Hejsan Ulrika!

Jo då det finns ett gäng Svenskar här inne, men kanske inte alla använder Forumet? Men vi får hoppas fler hittar in hit.. Det vore skojj om vi kunde få igång denna tråd med lite allmänt prat och ev andra saker med.

Kram Tussan

Tussan
Jun 02 2009, 04:46 AM
Kom igen nu alla Svenska spelare..visa att ni är här och skriv en rad ni med så man får fler att besöka :)

villemoda
Jun 03 2009, 12:39 PM
Hej alla svenska farmare. Kul att se att man inte är helt ensam från vårt avlånga land.

Jag och någran andra skandinaviska farm vänner har startat en grupp på Facebook för att lätt kunna hitta råd och tips när spelet krånglar.

Språken är blandade mellan Norska, Svenska och Danska.

Alla är välkomna

http://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=107085396576#/group.php?gid=72400898142

Hälsn Ann

Tussan
Jun 04 2009, 08:03 AM
Hejsan Ann!!

Jätte kul att du hittat hit :) Jag hopps fler kommer in och ger sig till känna - ju fler vi är dessto roligare blir det :)

Ha en fin dag och jag har anmält mig till den gruppen oxå!

//Tussan

Fia
Jun 05 2009, 05:49 PM
Jag är här! :P

Mianra
Jun 06 2009, 01:08 PM
Ny i forumet, men jag är här.. ;)

Verra
Jul 08 2009, 06:35 PM
Jag är också ny på forumet, visste inte att det existerade förens jag klickade runt för att hitta en lösning på ett litet problem jag har.

Någon här som kanske kan hjälpa mig?

Det är nämligen så att alla tecken inte fungerar när jag skriver på FT.
Frågetecken blir bara +
Ska jag göra en :) ser den ut så här >( Osv.
Jag vet att fler har samma problem, men går det att göra något åt saken?

villemoda
Jul 09 2009, 02:10 AM
Jag tror inte det går att göra något åt det antagligen är hela spelet inställt på annat slags tangentbord än våra svenska.
Där är tecknen i annan ordning än vi har därför blir det så.
Men jag har "tryckt" på alla tecken knappar vid nått tillfälle och hittade då iallafall frågetecknet.
Kommer inte ihåg just nu var det ligger. Brukar helt enkelt strunta i att använda det.
Att tänka på är också när man skickar meddelanden till sina grannar att inte använda åäö det blir en helt obegripbar sörja av tecken om man skriver dem. man får försöka hålla sig till o coh a istället.

Lycka till i spelet

Verra
Jul 09 2009, 06:02 AM
Jag testade att använda explorer istället för mozilla firefox, då fungerar tecknena som dem ska..

Men jag tycker att explorer är så jobbigt att spela det här spelet i :)

Flisan
Jul 09 2009, 06:52 AM
Å nu är jag också här...! :D

Billie-Jo
Jul 12 2009, 08:37 AM
Jag med!!!

Cougarina
Jul 16 2009, 04:47 AM
Jag med. Mitt problem är att jag inte verkar få lägga till flera grannar, har 12st men sen när jag skickar ut inbjudningar så kommer inte de upp som grannar till mig.

tony_edin@hotmail.com
Jul 27 2009, 08:54 PM
hej hej kul att det finns ett svenskt forum....har inte så mycke att säga just nu men jag tittar igen.

Tussan
Aug 01 2009, 12:20 PM
Hejsan allihopa!!

Jag önskar alla nya Välkommen hit och hoppas ni skall trivas bra på FT! Det probem ni säger för tecken är enbart i Firefox då den inte är svensk. så för att anv de vanliga tecknen kan man kopiera eller så anv man Explorer.
Jag sj föredrar Firefox :)

Vad det gäller att lägga till grannar så måste ni göra det INNAN ni skickar Gifts, för skickar ni gifts före är era addningar förbrukade.. så ni måste välja att lägga till först innan ni ger gifts till era vänner.

HA en härlig Lördags kväll allihopa..

//Tussan

farmermicke
Aug 04 2009, 02:45 PM
Hallå i stugan...;)

Ser att flera inte har något som helst mellanrum på sina fält, jag har mellanrum och förlorar således en del plats för flera fält....:(

Blir det så när man kommer upp lite i level? (är sj på 24)
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med ett svar så blir jag glad....tack

Tussan
Aug 05 2009, 04:13 AM
Hallå i stugan...;)

Ser att flera inte har något som helst mellanrum på sina fält, jag har mellanrum och förlorar således en del plats för flera fält....:(

Blir det så när man kommer upp lite i level? (är sj på 24)
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med ett svar så blir jag glad....tack

Hejsan!!

Du får gå in i inställningar dvs den skiftnyckel som finns uppe i högra hörnet, där kan du göra olika inställningar bla att ta bort mellanrum, att din gubbe går ruta för ruta o gömma träd då du skall skörda osv osv.. Du kommer upptäcka en helt ny värld som öppnar sig :)

Lycka till!!

//Tussan

farmermicke
Aug 05 2009, 07:17 AM
Tackar och bockar för svaret...;)

reefster
Aug 05 2009, 08:53 AM
Fast har nog varit här ett tag om man ska vara ärlig men inte sagt nåt...:p

Kalla
Aug 07 2009, 06:16 PM
Hejsan!
Jag har en fråga och det är varför kan jag inte plöja till andra? Men på min egen fram går det jätte bra. Jag har ungfär 12-15 grannar och har level 22

MVH
Kalla

Tussan
Aug 08 2009, 04:50 AM
Hejsan!
Jag har en fråga och det är varför kan jag inte plöja till andra? Men på min egen fram går det jätte bra. Jag har ungfär 12-15 grannar och har level 22

MVH
Kalla

Hejsan!!

Det borde du kunna göra vid den leveln o så många grannar.. Det krävs 10grannar för att utföra detta jobb!
Vad får du för felmeddelande? eller blir fälten gröna? OM det är så att det på din skärm visar gröna fält så kan du göra en updatering efteråt så ser du att det fungerar.. Annars borde du gå in på den Engelska support sidan o länka din Farm så de kan hjälpa dig! Jag sitter inte på dessa befogenheter..

Lycka till!!

//Tussan

Tussan
Aug 08 2009, 04:51 AM
Fast har nog varit här ett tag om man ska vara ärlig men inte sagt nåt...:p

Välkommen!!

Bättre sent än aldrig :)

Ohlson
Aug 25 2009, 02:59 PM
Hej hej!
Kul med farmartråd på svenska! :)

lottaisgren
Aug 28 2009, 01:48 PM
Kom igen nu alla Svenska spelare..visa att ni är här och skriv en rad ni med så man får fler att besöka :)

Javisst skajagskriva att jag är här...:)
Men jag har ett problem nsom någon annankanske oxå råkat ut för.
Jag kan inte plöja till andra, alla fälten bara försvinner...O jag får inga xp
Någon som vet vad som är fel???:eek:

oxbacken10
Aug 29 2009, 03:33 AM
Hej
Kul att det fanns en svensk tråd!
Jag kan inte ploga, de försvinner, inga XP. Men när jag försvinner och kommer tillbaka, då finns de där oplogade igen, försökte nyss hos en granne, lika där, fälten försvann! Det är ju inte roligt.
Sen undrar jag om det blir något mer än level 34? Som det är nu finns det inte något att sträva efter!
Kan nån förklara detta med ploga fält utan att de försvinner och så man får XP?
Kersthin:confused:

Kalla
Sep 16 2009, 02:01 AM
Hejsan!
Varför kan jag inte uppgradera/utöka min farm?
Det är bara tomt där man köper mer mark. Har 27 i level om det har något med det att göra.
Tacksam för svar

Ewa Sjodin
Sep 16 2009, 01:24 PM
Hejsan!!
Kul med en svensk tråd!!! Har kollat in här på forumet några gånger men missat detta...;)

Joe_Goodneighbour
Sep 17 2009, 03:33 AM
Ja då har även jag hittat hit.
Nu har jag dragit igång en egen FarmTown-Cause.
Tycker gott att folk som är här inne kan ta en titt på den.
Give us more Farm Town neighbour privileges

http://apps.facebook.com/causes/354283

Christer Svanberg
alias
Joe Goodneighbour

Ewa Sjodin
Sep 17 2009, 07:12 AM
Jag har tagit mig en titt - och gått med!!!

reefster
Nov 30 2009, 08:49 AM
Alltså jag bara undrar är jag den enda kvar från sverige som spelar detta spelet...
Där är ju aldrignågon inne nu mera på marknadsplatsen..

Någon som köpte en farm till??

Lusse
Dec 08 2009, 08:04 PM
Jag har också hittat hit och är jag nu är här så kan jag ju passa på att kolla, är det någon mer än jag som varken får coints eller xp när jag skördar och plogar till någon annan.

Tussan
Feb 12 2010, 07:15 PM
Hejsan alla!!

Vad härligt att det börjar bli flera här inne :=)

Jag har inte dessa problemen ni frågar efter, för mig fungerar allt som det skall göra! Dessvärre är jag ingen admin så jag har inga svar på alla frågor, men man kan skriva på Engelska till de Admin som finns o be dem hjälpa till..

Jag startade denna tråden för att få kontakt med fler från Sverige och att kunna hjälpas åt med problem som ****r upp osv..

Vad det gäller Svenska sidan av Market så är den ganska död måste jag säga sj.. Men många anv sig att gå in på Engelska sidan där det alltid är folk online..

Ha en bra helg allihopa!!

Tussan
Mar 03 2010, 01:00 AM
Alltså jag bara undrar är jag den enda kvar från sverige som spelar detta spelet...
Där är ju aldrignågon inne nu mera på marknadsplatsen..

Någon som köpte en farm till??

Jag anv den Engelska Market när jag är inne :) Jag har även köpt en Farm till och har den fullt stor :)

Happy Farming!!

Tussan
Mar 03 2010, 01:24 AM
HAR NI ALLA LÄST DETTA?? VIKTIG LÄSNING!!

Hoppsa det så ni oxå inte skickar runt dessa spam brev på FT..

Ni bör veta att detta är BLUFF och VARNA alla era vänner/Grannar oxå :)

Jag är super trött på att få dessa mess på Farm Town!!..

Mvh Tussan

If you receive the message below or any variation of this message please help stop the maddness and do not send it on to anyone else.

DO NOT POST THESE IN THE FORUM ASKING IF THEY ARE TRUE OR TO GIVE EVERYONE ELSE A WARNING.

This hoax is nearly as old as the internet, only the name changes. It just keeps circulating with small variations.


just received a message saying do not hire anyone named Beef Jerkey Roxxx!!!! (real name: Tanner Dwyer) He is a hacker. Tell everyone on your buddy list because if someone on your list adds him, he'll be on your list too. He'll figure out your computer ID and address. So copy and paste this message to everyone on your buddy list, because if he hacks them, you're next.

These are some of the other names we have seen.

jj
Farmer Adaz
Christopher Butterfield (this is the one you will find on snopes.com)
Red Sox Nation

Feel free to send them this link to snopes.com http://www.snopes.com/computer/internet/dontadd.asp. Poor Tanner is our very own variation of this hoax, perpetrated by an angry 13 year old girl, on one of her friends.

OTHER WARNINGS AND HOAXES

Along with the hacker warnings above there are a host of other hoax emails going around regarding both Farm Town and Facebook.

Our newest hoax is an email claiming that if you pass along an email with the word mansion as the subject line to 20 people you will get a free mansion. This is completely untrue. As with all of these please do not pass this along or report about it here in the forum.

Or this one:

FARM TOWN IS COMING TO BE A MILLION OF PLAYERS, RESEND THIS E-MAIL TO 10 OF YOUR BUDDIES AND YOU WILL RECEIVE THE DOUBLE OF THE POINT THAT YOU HAVE TODAY (some versions claim you will get a free land upgrade )!!!!

There is one more for which we do not have an example to print but it advertises passing an email on to X number of people to receive a free land upgrade.

Or this one:

Facebook is becoming very slow. History shows that the reason is that there are too many non-active members of Facebook. We will send this message today around to see if members are active or not. When active, please forward this message to 15 other users using Copy-Paste to show that it is active. Who does not send this message within 2 weeks will be deleted without hesitation to make room.

NONE OF THESE ARE TRUE



If you have fallen for and of these hoaxes DO NOT REQUEST A MANSION, YOUR EXP POINTS OR LAND UPGRADE HERE ON THE FORUM. There is NO TRUTH to these emails and demands for mansions or points or land upgrades because you followed the directions will be deleted immediately with no notice to the member.


THIS IS A HOAX DO NOT PASS IT ON AND DO NOT REPORT IT IN THE FORUM AND DO NOT SEND A PM TO A MODERATOR ASKING THEM IF IT IS TRUE OR ADVISING US ABOUT THEM. WE KNOW!!!!

With these just as the hacker warnings a quick visit to this page on snopes.com http://www.snopes.com/inboxer/hoaxes/overload.asp will prove they are absolutely false and should NEVER be passed along.

DO NOT POST A THREAD REGARDING THIS ISSUE IT WILL BE REMOVED WITHOUT NOTICE TO THE MEMBER.
__________________
ell


http://apps.facebook.com/farmtown/?farm_id=1239357450 This is a link to my farm.

To assist the moderation team please DO NOT name your threads.........HELP, or I HAVE A QUESTION or any variation thereof. Please name your thread with a short description of your problem.

Tell us when you post if you are a Myspace user or a Facebook user as there are some slight differences, such as not being able to link your account through the forum.

Tussan
Apr 25 2010, 05:44 AM
Hejsan!!

Vad kul att se att Sweden tråden växer och vi blir fler medlemmar. säg åt era grannar och vänner som spelar att komma in här oxå så blir vi ännu fler :)

Ja nu har vi äntligen fått vår och fina dagar.. Jätte härligt med värmen o solen efter denna grå vinter. Än så länge har iaf vi lite snö kvar på backen, men snart är allt borta.

Hur går det med era Farmar? Jag har nyss köpt min 3.e Farm, men jag är inte lika aktiv som i början då jag bodde här inne enbart för spelets skull, men ja jag är fortfarande här och skördar och gör Pizza osv..

Ha det toppen bra i vårsolen allihopa!!

//Tussan "Åsa"

Kocken
Jun 02 2010, 06:57 AM
Hej hopp alla i solen :)

Jag är ny på forumet, men gammal i spelet...
Jag har ett litet problem nu, alla min grannar har ****at spela, så jag undrar om det är någon som vill bli min granne.
Har nu inte tillräckligt många för att anställa någon till att plöja...

// David Hermansson

Tussan
Jun 04 2010, 05:24 AM
Hejsan!!

Vad kul att du hittat hit! :) Men det var mindre tråkigt att alla dina vänner har ****at spela :(

Visst jag är villig att bli granne: Elezi66@gmail.com
Skriv gärna att det gäller Farm Town så jag vet :)

Ha en bra dag alla :)

Tussan
Nov 13 2010, 07:23 AM
Hejsan allihopa!!

Tänkte passa på att skriva nån rad då det var så tyst här inne..

Hoppas ni har det bra llihopa nu när vi äntligen fått lite snö.. Men nu går tiden snabbt och snart är det 1a advent, samt snart Jul oxå..

Hoppas ni får en mysig & avkopllande helg nu.. :)

Happy Farming!!

//Tussan

Tussan
Dec 22 2010, 02:32 AM
Jag vill passa på att önska ALLA en RIKTIGT GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!

MÅ SÅ GOTT NI KAN :)

//Tussan

lena-w
Aug 26 2011, 03:49 PM
Jag är också svensk farmare. Ser att din tråd är rätt ordentligt gammal - men kanske någon läser här ändå. Jag tappar ofta kontakten med servern (trots snabb internetan****ning och hyfsad dator). Frustrerande!!
Jag vill GÄRNA ha fler grannar, så lägg gärna till mig...
lmod edit, email removed for safety